3 fundamentele tips voor de optimale ochtendroutine - CloudCosmetics


De ochtend is het belangrijkste gedeelte van de dag. Wat je in de ochtend doet bepaalt vaak de hoe de dag gaat verlopen. "If you win the morning, you win the day" is een quote die velen zullen kennen. In deze blog delen we de 3 fundamentele tips voor de optimale ochtendroutine en vertellen we waarom deze zo fundamenteel zijn. 

  

Water drinken

Drink wanneer je wakker wordt zo snel mogelijk een glas water. Dit is één van de belangrijkste dingen die je 's ochtends kunt doen. Water drinken als je wakker wordt helpt je niet alleen met het verder wakker worden maar heeft ook veel andere voordelen. Zo helpt water bijvoorbeeld met het hydrateren van ons lichaam nadat we zes tot acht uur in bed hebben gelegen zonder te drinken. Ook stimuleert het onze hersenen, die voor 73% uit water bestaan.

Bovendien helpt het ons om afvalstoffen uit ons lichaam te krijgen. Wanneer we slapen is ons immuunsysteem hard aan het werk om ons lichaam te 'repareren'. Een glas water direct na het wakker worden helpt om dit proces te voltooien.

Tenslotte verbeterd water ons metabolisme. Water is verantwoordelijk voor het vervoeren van de eiwitten en koolhydraten die we dagelijks consumeren. Genoeg water in je lichaam zorgt er voor dat dit proces goed blijft lopen.

 

Beweging

Nadat je water hebt gedronken is het belangrijk om uit je bed te komen en te gaan bewegen. Uit onderzoek blijft dat sporten in de ochtend voor een boost in metabolisme en hogere vetverbranding zorgt. Maar ook zonder naar de sportschool te gaan heeft bewegen een positief effect op je lichaam. Een simpele morning stretch of korte wandeling is al genoeg om te bloedsomloop op gang te brengen. 

 

Affirmaties

Nu we gedronken en bewogen hebben en redelijk wakker zijn is het tijd voor de volgende stap: affirmaties. Affirmaties zijn zinnen die helpen om ons bewustzijn en onderbewustzijn te beïnvloeden zodat deze op den duur onze gedachtes, gewoontes, denkpatroon en uiteindelijk onze omgeving zullen beïnvloeden. Een gemiddeld mens verwerkt per dag tussen de 40 en 50 duizend verschillende gedachtes, waarvan de meeste negatief (tot 80 procent). Door elke ochtend affirmaties te herhalen branden we als het ware positieve foto's in onze mind. 

Creëer affirmaties op basis van de doelen of dingen die je in je leven wilt behalen. Affirmaties worden altijd geschreven in de tegenwoordige tijd en worden geschreven alsof je het doel al behaald hebt. Waarom dit zo is, leggen we uit in onze blog over de law of attraction. Ben je vaak moe en wil je gezonder en fitter worden dan is een geschikte affirmatie: "Ik ben gezond, fit en barst van de energie." Vindt je dat je aardiger kan zijn tegen anderen dan kan een affirmatie eruit zien als "Ik ben liefdevol en deel mijn liefde met anderen."

Het concept van affirmaties erg simpel. Zoek affirmaties die passen bij je doelen, schrijf je affirmaties op en herhaal deze elke ochtend door ze te lezen of hardop uit te spreken. Je kunt dit per affirmatie 5, 10 of zelfs 100 keer doen, afhankelijk van hoeveel tijd je hebt. We raden aan om je affirmatie te herhalen totdat je een energie-shift in je lichaam voelt. Dit zal elke dag en bij elke zin een verschillend aantal zijn. 

 

De optimale ochtendroutine

Water drinken, bewegen en affirmaties. Dit zijn de drie fundamentele onderdelen van een goede ochtendroutine. Doe dit elke dag en je zult na verloop van tijd merken dat je meer voldoening uit je dagen haalt. Succes! 

 

"If you win the morning, you win the day."

Laat een reactie achter